Συνάδελφοι,
Στα πλαίσια της προγραμματισμένης ενημέρωσης των μελών μας στο Πυροσβεστικό κλιμάκιο της Θάσου, στις 13/04/2013, είχαμε την ευκαιρία να προσκαλέσουμε και τον υφυπουργό Εργασίας Κύριο Παναγιώτοπουλο ο οποίος βρισκόταν εκεί λόγω κάποιων δικών του υποχρεώσεων. Ο Υφυπουργός δέχτηκε την πρόσκλησή μας και παρευρέθηκε στην Υπηρεσία. Κατά την είσοδό του και μετά από ενημέρωση του, διαπίστωσε στον προαύλιο χώρο ένα χρόνιο πρόβλημα που λαμβάνει χώρα στο Κλιμάκιο. Είναι αυτό της έλλειψης στεγάστρου για τα οχήματα της :
- Την έκθεση των οχημάτων σε κάθε είδους καιρικές συνθήκες καθώς οι βάσεις είναι έτοιμες αλλά λείπουν τα στέγαστρα που θα προφύλασσαν τα οχήματα από αυτές.
- Την παλαιότητα των 5 δασικών περιπολικών που έχουν τα νεότερα 32 και τα παλαιότερα 42 χρόνια δράσης, και σύντομα θα κληθούν να πραγματοποιήσουν περιπολίες κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου όπως και να συνδράμουν στην αντιμετώπιση πυρκαγιών. Και ενώ τα κονδύλια συντήρησης είναι υψηλά, η αξιοπιστία τους λόγο της παλαιότητας τους δεν είναι αυτή που απαιτείται για την άμεση επέμβαση τους, στην ιδιαίτερα δύσκολη μορφολογία του εδάφους του νησιού που επιχειρούν, και οι συνάδελφοι που τα επανδρώνουν ρισκάρουν τη σωματική τους ακεραιότητα προκειμένου να επέμβουν αποτελεσματικά σε κάθε είδους συμβάν που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν. Ζητήθηκε η συνδρομή του Κυρίου Παναγιωτόπουλου ο οποίος εξέφρασε την επιθυμία να βοηθήσει για να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα της υπηρεσίας. Στη συνέχεια ενημερώσαμε τον κ. Παναγιωτόπουλο για τα προβλήματα του κλάδου μας, έγινε ανάπτυξη αυτών καθώς προτάσεις πάνω στα εξής θέματα:
-Τέθηκε το θέμα πρόσληψης των Συμβασιούχων Πυροσβεστών, καθώς εκκρεμεί ακόμα η διαδικασία αυτή, και υπάρχει δέσμευση του Αρχηγού ότι αυτή θα γίνει μέχρι τα μέσα του Μαΐου Επίσης, αν αυτή αργοπορήσει από τα 5 δασικά περιπολικά που καλύπτουν το νησί και κατ επέκταση σε Πανελλαδικό επίπεδο, δεν θα καταστεί δυνατή η επάνδρωσή τους όπως προβλέπει ο αντιπυρικός σχεδιασμός. Καθώς και ένα καινούργιο πρόβλημα που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε, αυτό του Ταμείου Ανεργίας , που βάση των τελευταίων εξελίξεων Δ Ε Ν θα δικαιούνται Ταμείο Ανεργίας για το έτος 2013-2014,συνεπώς θα υπάρξει θέμα επιβίωσης. Σύμφωνα με τα όσα μας έχουν γνωστοποιηθεί και πιο αναλυτικά:
Α. Για την διάρκεια της επιδότησης
Στο άρθρο 6 του ν. 2545/1985 προστίθενται με τον παραπάνω νόμο, άρθρο 39, η παράγραφος 8 ως εξής: «Από 1.1.2013, σε κάθε περίπτωση τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας, εντός της προηγούμενης από την εκάστοτε έναρξη της επιδότησης λόγω ανεργίας, τετραετίας, δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των τετρακοσίων πενήντα (450). Εάν εντός της τετραετίας ο άνεργος έχει επιδοτηθεί για χρονικό διάστημα μικρότερο των τετρακοσίων πενήντα (450) ημερήσιων επιδομάτων, δικαιούται να επιδοτηθεί λόγω ανεργίας για τον υπόλοιπο αριθμό ημερήσιων επιδομάτων, μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου των τετρακοσίων πενήντα (450) ημερήσιων επιδομάτων. Από 1.1.2014 τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας στην τετραετία δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των τετρακοσίων (400).»
-Μας διαβεβαίωσε ότι θα επέμβει για το δικό μας κλάδο και ότι η απόφαση αυτή λήφθηκε για την πάταξη κυρίως των παρατυπιών που παρατηρούνται στα τουριστικά επαγγέλματα. Κατέστη σαφές ότι μια τέτοια προσέγγιση και αντιμετώπιση για τους Συμβασιούχους πυροσβέστες θα ήταν τουλάχιστον απαράδεκτη.
( Πρέπει να παραδεχτούμε το γεγονός ότι προτίθενται και δεν αποκλείεται η όποια λύση για το συγκεκριμένο θέμα. Υπάρχουν προτάσεις και εναλλακτικές που μας οδηγούν στην θετική έκβαση του ζητήματος, όπως αυτή της ενδεχόμενης τακτοποίησης του ζητήματος με Προγράμματα Κατάρτισης για την Πολιτική Προστασία ).
-Προσκομίσαμε στον Κύριο Υφυπουργό επιπλέον δυο (2) νέα στοιχεία που προέκυψαν, με τα οποία επιβεβαιώνεται η ανάγκη κατάρτισης του και η επαναχορήγηση του μαζί με τα υπόλοιπα που είχαμε προσκομίσει σε συναντήσεις μας στο Υπουργείο Εργασίας.
1) Με την ερώτηση του Α.Π.Σ προς το Υπουργείο Οικονομικών στης 29/03/2013 με αριθ. Πρωτ. 19655 Φ. 501.1 έγγραφό του, για την περικοπή του επιδόματος επικίνδυνου και ανθυγιεινού, και την αναγνώρισή του, δεδομένου ότι τα οχήματα της Υπηρεσίας μας είναι μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων.
2) Με την απάντηση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Δένδια στην σχετ. Π.Α.Β 3300/15/03/2013 Αναφορά Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α που κατατέθηκε μετά από ερώτηση του Σωματείου μας για το εν λόγο επίδομα, στην οποία αναφέρει ότι η ασφαλιζόμαστε για σύνταξη και για υγειονομική περίθαλψη στο (Ι.Κ.Α.), και αναγνωρίζει ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του οποίου, οι οδηγοί εμπίπτουν στο πακέτο κάλυψης 106 με ένσημα βαρέα όπως και τα προηγούμενα έτη.
Του ζητήσαμε να εισηγηθεί και να συνδράμει στην άμεση επίλυσή του.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι με τον Κύριο Παναγιωτόπουλο έχουμε ήδη συζητήσει για αυτό το θέμα και το προσέγγισε θετικά. Μένει να δούμε το αποτέλεσμα...
-Του εκφράσαμε την επιθυμία να συναντηθούμε με τον Υφυπουργό Οικονομίας, για να προσκομίσουμε όλα αυτά τα στοιχεία ώστε να διευθετηθεί το θέμα του εν λόγο επιδόματος. Δεσμεύτηκε ότι θα μεσολαβήσει ο ίδιος προκειμένου να οριστεί ημερομηνία συνάντησής μας όταν αυτό καταστεί εφικτό λόγο Τρόικας.
Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική και διαφωτιστική ενημέρωση από τον ίδιο και αποσπάσαμε την δέσμευσή του ώστε να στηρίξει τις προσπάθειές μας όπου έχει τη δυνατότητα και φυσικά σε ότι αφορά την δική του αρμοδιότητα.
Στο σημείο αυτό σας ενημερώνουμε ότι...
-Προγραμματίστηκε πορεία διαμαρτυρίας για την 25/04/2013 στην Αθήνα προκειμένου να διεκδικήσουμε την εργασία των συναδέλφων μας Συμβασιούχων, καθώς και τα θέματα τα οποία εκκρεμούν και αφορούν τους ΠΠΥ, πόσο μάλλον η πολυσυζητημένη ομογενοποίηση... Επειδή ο εμπαιγμός και η ανειλικρίνεια είναι χαρακτηριστικά της σημερινής μεταχείρισής μας, οφείλουμε να αγωνιστούμε για αυτά.... Ο Λ Ο Ι .
Στα πλαίσια της προγραμματισμένης ενημέρωσης των μελών μας στο Πυροσβεστικό κλιμάκιο της Θάσου, στις 13/04/2013, είχαμε την ευκαιρία να προσκαλέσουμε και τον υφυπουργό Εργασίας Κύριο Παναγιώτοπουλο ο οποίος βρισκόταν εκεί λόγω κάποιων δικών του υποχρεώσεων. Ο Υφυπουργός δέχτηκε την πρόσκλησή μας και παρευρέθηκε στην Υπηρεσία. Κατά την είσοδό του και μετά από ενημέρωση του, διαπίστωσε στον προαύλιο χώρο ένα χρόνιο πρόβλημα που λαμβάνει χώρα στο Κλιμάκιο. Είναι αυτό της έλλειψης στεγάστρου για τα οχήματα της :
- Την έκθεση των οχημάτων σε κάθε είδους καιρικές συνθήκες καθώς οι βάσεις είναι έτοιμες αλλά λείπουν τα στέγαστρα που θα προφύλασσαν τα οχήματα από αυτές.
- Την παλαιότητα των 5 δασικών περιπολικών που έχουν τα νεότερα 32 και τα παλαιότερα 42 χρόνια δράσης, και σύντομα θα κληθούν να πραγματοποιήσουν περιπολίες κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου όπως και να συνδράμουν στην αντιμετώπιση πυρκαγιών. Και ενώ τα κονδύλια συντήρησης είναι υψηλά, η αξιοπιστία τους λόγο της παλαιότητας τους δεν είναι αυτή που απαιτείται για την άμεση επέμβαση τους, στην ιδιαίτερα δύσκολη μορφολογία του εδάφους του νησιού που επιχειρούν, και οι συνάδελφοι που τα επανδρώνουν ρισκάρουν τη σωματική τους ακεραιότητα προκειμένου να επέμβουν αποτελεσματικά σε κάθε είδους συμβάν που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν. Ζητήθηκε η συνδρομή του Κυρίου Παναγιωτόπουλου ο οποίος εξέφρασε την επιθυμία να βοηθήσει για να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα της υπηρεσίας. Στη συνέχεια ενημερώσαμε τον κ. Παναγιωτόπουλο για τα προβλήματα του κλάδου μας, έγινε ανάπτυξη αυτών καθώς προτάσεις πάνω στα εξής θέματα:
-Τέθηκε το θέμα πρόσληψης των Συμβασιούχων Πυροσβεστών, καθώς εκκρεμεί ακόμα η διαδικασία αυτή, και υπάρχει δέσμευση του Αρχηγού ότι αυτή θα γίνει μέχρι τα μέσα του Μαΐου Επίσης, αν αυτή αργοπορήσει από τα 5 δασικά περιπολικά που καλύπτουν το νησί και κατ επέκταση σε Πανελλαδικό επίπεδο, δεν θα καταστεί δυνατή η επάνδρωσή τους όπως προβλέπει ο αντιπυρικός σχεδιασμός. Καθώς και ένα καινούργιο πρόβλημα που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε, αυτό του Ταμείου Ανεργίας , που βάση των τελευταίων εξελίξεων Δ Ε Ν θα δικαιούνται Ταμείο Ανεργίας για το έτος 2013-2014,συνεπώς θα υπάρξει θέμα επιβίωσης. Σύμφωνα με τα όσα μας έχουν γνωστοποιηθεί και πιο αναλυτικά:
Α. Για την διάρκεια της επιδότησης
Στο άρθρο 6 του ν. 2545/1985 προστίθενται με τον παραπάνω νόμο, άρθρο 39, η παράγραφος 8 ως εξής: «Από 1.1.2013, σε κάθε περίπτωση τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας, εντός της προηγούμενης από την εκάστοτε έναρξη της επιδότησης λόγω ανεργίας, τετραετίας, δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των τετρακοσίων πενήντα (450). Εάν εντός της τετραετίας ο άνεργος έχει επιδοτηθεί για χρονικό διάστημα μικρότερο των τετρακοσίων πενήντα (450) ημερήσιων επιδομάτων, δικαιούται να επιδοτηθεί λόγω ανεργίας για τον υπόλοιπο αριθμό ημερήσιων επιδομάτων, μέχρι τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου των τετρακοσίων πενήντα (450) ημερήσιων επιδομάτων. Από 1.1.2014 τα ημερήσια επιδόματα ανεργίας στην τετραετία δεν είναι δυνατόν να είναι περισσότερα των τετρακοσίων (400).»
-Μας διαβεβαίωσε ότι θα επέμβει για το δικό μας κλάδο και ότι η απόφαση αυτή λήφθηκε για την πάταξη κυρίως των παρατυπιών που παρατηρούνται στα τουριστικά επαγγέλματα. Κατέστη σαφές ότι μια τέτοια προσέγγιση και αντιμετώπιση για τους Συμβασιούχους πυροσβέστες θα ήταν τουλάχιστον απαράδεκτη.
( Πρέπει να παραδεχτούμε το γεγονός ότι προτίθενται και δεν αποκλείεται η όποια λύση για το συγκεκριμένο θέμα. Υπάρχουν προτάσεις και εναλλακτικές που μας οδηγούν στην θετική έκβαση του ζητήματος, όπως αυτή της ενδεχόμενης τακτοποίησης του ζητήματος με Προγράμματα Κατάρτισης για την Πολιτική Προστασία ).
-Προσκομίσαμε στον Κύριο Υφυπουργό επιπλέον δυο (2) νέα στοιχεία που προέκυψαν, με τα οποία επιβεβαιώνεται η ανάγκη κατάρτισης του και η επαναχορήγηση του μαζί με τα υπόλοιπα που είχαμε προσκομίσει σε συναντήσεις μας στο Υπουργείο Εργασίας.
1) Με την ερώτηση του Α.Π.Σ προς το Υπουργείο Οικονομικών στης 29/03/2013 με αριθ. Πρωτ. 19655 Φ. 501.1 έγγραφό του, για την περικοπή του επιδόματος επικίνδυνου και ανθυγιεινού, και την αναγνώρισή του, δεδομένου ότι τα οχήματα της Υπηρεσίας μας είναι μεικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων.
2) Με την απάντηση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κ. Δένδια στην σχετ. Π.Α.Β 3300/15/03/2013 Αναφορά Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α που κατατέθηκε μετά από ερώτηση του Σωματείου μας για το εν λόγο επίδομα, στην οποία αναφέρει ότι η ασφαλιζόμαστε για σύνταξη και για υγειονομική περίθαλψη στο (Ι.Κ.Α.), και αναγνωρίζει ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του οποίου, οι οδηγοί εμπίπτουν στο πακέτο κάλυψης 106 με ένσημα βαρέα όπως και τα προηγούμενα έτη.
Του ζητήσαμε να εισηγηθεί και να συνδράμει στην άμεση επίλυσή του.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι με τον Κύριο Παναγιωτόπουλο έχουμε ήδη συζητήσει για αυτό το θέμα και το προσέγγισε θετικά. Μένει να δούμε το αποτέλεσμα...
-Του εκφράσαμε την επιθυμία να συναντηθούμε με τον Υφυπουργό Οικονομίας, για να προσκομίσουμε όλα αυτά τα στοιχεία ώστε να διευθετηθεί το θέμα του εν λόγο επιδόματος. Δεσμεύτηκε ότι θα μεσολαβήσει ο ίδιος προκειμένου να οριστεί ημερομηνία συνάντησής μας όταν αυτό καταστεί εφικτό λόγο Τρόικας.
Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική και διαφωτιστική ενημέρωση από τον ίδιο και αποσπάσαμε την δέσμευσή του ώστε να στηρίξει τις προσπάθειές μας όπου έχει τη δυνατότητα και φυσικά σε ότι αφορά την δική του αρμοδιότητα.
Στο σημείο αυτό σας ενημερώνουμε ότι...
-Προγραμματίστηκε πορεία διαμαρτυρίας για την 25/04/2013 στην Αθήνα προκειμένου να διεκδικήσουμε την εργασία των συναδέλφων μας Συμβασιούχων, καθώς και τα θέματα τα οποία εκκρεμούν και αφορούν τους ΠΠΥ, πόσο μάλλον η πολυσυζητημένη ομογενοποίηση... Επειδή ο εμπαιγμός και η ανειλικρίνεια είναι χαρακτηριστικά της σημερινής μεταχείρισής μας, οφείλουμε να αγωνιστούμε για αυτά.... Ο Λ Ο Ι .
Δηλώστε τις συμμετοχές σας μέχρι την 22/04/2013 για να τακτοποιήσουμε τον τρόπο της καθόδου μας στην Αθήνα.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Με τιμή το
Διοικητικό Συμβούλιο
του Σωματείου
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
(www.pospid.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.